5 sfaturi pentru a-ți menține sănătatea pe termen lung

5 sfaturi pentru a-ți menține sănătatea pe termen lung

Alegerile pe care le faci zi de zi pot avea un impact uriaș asupra calității vieții tale. Desigur, moștenirea genetică și situația financiară te pot face mai predispus la anumite afecțiuni. Însă, în cele mai multe cazuri, să rămâi sănătos implică să faci alegerile corecte.

Iată cinci sfaturi pentru a-ți menține sănătatea pe termen lung:

Mănâncă sănătos!

Include în dieta ta cât mai multe tipuri de alimente, inclusiv fructe, legume, leguminoase, nuci și cereale integrale. Limitează consumul alimentelor procesate. Acestea conțin multe substanțe chimice adăugate sau ingrediente artificiale care le dau un gust mai bun sau le prelungesc perioada de valabilitate. În schimb, alimentele integrale oferă vitaminele, mineralele și nutrienții esențiali organismului.

O dietă nesănătoasă are un impact uriaș asupra vaselor de sânge și te predispune la tot felul de boli grave, precum hipertensiunea arterială. Dacă te confrunți deja cu afecțiuni ale vaselor de sânge și ai probleme cu circulația sângelui la nivelul picioarelor, poartă ciorapi compresivi medicinali atunci când călătorești, ori urmează să petreci multe ore stând în picioare.



Fă mișcare!

Exercițiile zilnice pot întârzia îmbătrânirea. Doar câteva minute de mișcare în fiecare zi îți pot aduce beneficii atât pentru sănătatea fizică, cât și pentru cea mentală. Nu e nevoie să transpiri din greu într-o sală de fitness pentru a te menține sănătos. Mersul rapid, dansul sau plimbările cu bicicleta aduc suficiente beneficii sănătății inimii.

Beneficiile pentru sănătate ale exercițiilor fizice: Un ghid cuprinzător Te-ar putea interesa si: Beneficiile pentru sănătate ale exercițiilor fizice: Un ghid cuprinzător

Atunci când faci sport, verifică periodic activitatea inimii folosind pulsoximetrul și vezi care este nivelul saturației de oxigen, dar și ritmul cardiac.

Bea apă și rămâi hidratat

Corpul tău are nevoie de apă pentru a funcționa normal, astfel încât să te bucuri de o digestie bună și de un creier în alertă. Când nu bei suficientă apă te simți obosit, ai dificultăți de concentrare, dureri de cap și chiar schimbări de dispoziție.

Renunță la fumat și limitează consumul de alcool

Fumatul te predispune la boli pulmonare, boli de inimă și chiar contribuie la riscul apariției unui accident vascular cerebral. Nicotina face ca fumatul să devină un obicei ce dă dependență. Și, asemeni unui drog, nevoia de a fuma este tot mai mare, la fel și numărul țigărilor arse zilnic.

În mod similar, consumul de alcool în exces are un efect negativ asupra sănătății. Acesta crește riscul de a dezvolta boli grave, cum ar fi cancerul, bolile de inimă și ciroza hepatică. În plus, poate provoca creșterea agresivității și depresia.

Odihnește-te suficient!

Somnul ajută la gestionarea stresului și te ajută să rămâi motivat și să ai energie pentru toate activitățile de peste zi. Un somn odihnitor este vital pentru a te menține în formă și sănătos. Când nu dormi suficient îți sunt afectate metabolismul și starea de spirit.


Ce nota merita acest Articol:

Nu sunt Comentarii la 5 sfaturi pentru a-ți menține sănătatea pe termen lung

Raspunde corect la intrebarea:
Cat face 5 ori 5?
Iti place Articolul? Distribuie si prietenilor tai:

×