Cele mai bune vitamine pentru păr, piele și unghii

Cele mai bune vitamine pentru păr, piele și unghii

Stim cu totii ca un par sanatos, o piele luminoasa si unghii puternice sunt elemente esentiale, dar intotdeauna cea mai buna cale de a obtine rezultatele dorite, pentru a le mentine si imbunatati, este consumul vitaminelor. Numeroase studii arata eficacitatea vitaminelor pentru a ne ajuta sa obtinem si sa mentinem parul stralucitor, pielea fina si unghiile rezistente.

Cu varietatea variantelor, este posibil sa devina obositor sa determinati ce vitamine sa adaugati in rutina voastra zilnica. Pentru a va veni in ajutor, vom analiza aici cele mai bune vitamine pentru par, piele si unghii, oferind o privire profunda la tipurile de vitamine esentiale pe care le puteti folosi pentru a va mentine frumusetea la niveluri maxime.

Vitamine, nutrienți și minerale esențiale pentru un par, piele și unghii sănătoase

Folosind o dieta sanatoasa, umpluta cu numeroase vitamine, minerale si nutritivi esentiali, veti obtine rezultate maxime: parul brillant, pielea radianta si unghiile puternice.

Iata o lista a nutrientilor esentiali pe care ar trebui sa ii adaugati in alimentatia voastra pentru a vedea rezultate remarcabile:

  1. Vitamina A: Vitamina A este esentiala pentru reglarea producției de sebum, dar, de asemenea, are roluri importante in mentinerea pielii sanatoase si unghiilor cu un aspect sanatos. Cel mai bine este sa luati suplimente de vitamina A și produse alimentare bogate în beta-caroten precum spanacul, morcovul, varza, cartofii, ficatul de vita, fructele de cătină sau fructele de avocado.

    
    
    
  2. Vitamina B3: Vitamina B3 este foarte importanta, avand un rol major în menținerea strălucirii parului și a pielii. Este, de asemenea, necesar pentru a furniza nutrientii unghiilor pentru a se mentine puternice. O dieta sanatoasa poate furniza toate vitaminele B3 de care aveti nevoie. Carne de vita, fasole, carne de pui, spanac, produse din lapte și produse de soia contin cea mai mare cantitate de vitamina B3.

  3. Vitamina B5: Vitamina B5 este, de asemenea, cunoscuta sub numele de acid pantotenic. Aceasta vitamina are un rol in mentinerea sanatatii firelor de par, previne excesul de ulei din piele si reduce descuamarea si uscarea in exces a scalpului. Cele mai bune alimente care contin vitamina B5 sunt ficat de vita, ton, peste, oua si legume cu frunze verzi.

  4. Vitamina B6: Vitamina B6 ajuta la pastrarea sanatatii parului si la reducerea caderii parului. De asemenea, acest nutrient este necesar pentru hranirea, ocrotirea si repararea firelor de par. Legumele cu frunze verzi, avocado, legumele cu tulpini comestibile, lintea si alte produse pe baza de plante furnizeaza cantitati masurabile de vitamina B6.

    33 Cele Mai Eficiente Diete + Planuri de Slabit Pentru Fiecare Zi Te-ar putea interesa si: 33 Cele Mai Eficiente Diete + Planuri de Slabit Pentru Fiecare Zi
  5. Vitamina B7: Vitamine B7 este, de asemenea, cunoscuta sub numele de biotina sau vitamina H. Aceasta este esentiala pentru cresterea firului de par, usurandu-i separarea si prevenind caderile parului. De asemenea, contribuie la revitalizarea pielii si a unghiilor. Avocado, ficat de vita, cartofi dulci si alte alimente cu un continut ridicat de glucoza sunt surse frecvente de vitamina B7.

  6. Vitamina C: Vitamina C este vitala pentru mentinerea elasticitatii pielii, precum si pentru mentinerea rezistentei unghiilor. Acesta poate fi localizat in citrice precum portocale, grepfrut, kiwi sau leurda. De asemenea, se găsesc și în alte produse alimentare, cum ar fi spanacul, varza kale, ardeiul gras, broccoli și cartoful dulce. Consumul de vitamina C poate asigura o hidratare optima a pielii.

  7. Vitamina E: Vitamina E se numara printre cele mai importante vitamine pentru mentinerea parului, pielii si unghiilor. Acesta ajuta la hranirea pielii, intarirea unghiilor si prevenirea matretii si ruperii firelor de par. Vitamina E se gaseste in alimente precum avocado, legumele cu frunze verzi, migdale, uleiuri vegetale, nuci si seminte. De asemenea, suplimentele de vitamina E pot fi eficiente.

  8. Acizii grasi omega-3: Acizii grasi Omega-3 contribuie la materia prima pentru par, piele si unghii datorita compusilor lor anti-inflamatorii, precum si lor captare surse importante de nutrienti esentiali. Acizii grasi Omega 3 extin parul si pastreaza integritatea pielii. Dar cel mai important, reduc suferinta pielii si leziunile, imbunatatesc textura parului si contribuie la cresterea unghiilor. Uleiul de seminte de in, somonul si anumite tipuri de produse din plante cum ar fi: semintele de canepa, semintele de in si pestele sardina sunt surse excelente de acizi grasi Omega-3.

  9. Calciul si Magneziul: Calciul si magneziul joaca un rol important in mentinerea pielii si a unghiilor sanatoase. Calciul ajuta la o buna circulatie a sangelui in piele si ajuta la buna absorbtie a vitaminei D. Magneziul joaca, de asemenea, un rol important in prevenirea matretii. Nucile si produsele din soia sunt bune surse de magneziu si calciu.

  10. Zincul: Zincul contribuie la procesul de vindecare al pielii, precum și la prevenirea producției de sebum. Acesta furnizeaza pigmentii parului, iar lipsa sa poate rezulta in matretie si subtierea firelor de par. Semi-intepenirea shampoanelor aplicate pe par poate fi o alta consecinta a lipsei acestui mineral. Ficatul de vita, carnea de pasare, fructele de mare, drojdia si legumele cu frunze verzi furnizeaza cantitati mari de zinc.


Ce nota merita acest Articol:

Nu sunt Comentarii la Cele mai bune vitamine pentru păr, piele și unghii

Raspunde corect la intrebarea:
Cat face cinci plus trei?
Iti place Articolul? Distribuie si prietenilor tai:

×