De ce ar trebui să mănânci mai multe grăsimi și mai puțin zahăr

De ce ar trebui să mănânci mai multe grăsimi și mai puțin zahăr

Tendința de a evita grăsimile și de a consuma excesiv zahăr a dus la schimbări drastice în health, cu multe persoane suferind de boli cronice cum ar fi diabetul, sindromul metabolic și obezitatea. Acest lucru are multe de-a face și cu cantitatea și tipul de grăsimi și zahăr pe care le consumăm. Excesul de grăsimi și zahăr nu este sănătos și ar trebui să ne limitam în cantitatea acestor alimente, dar acest lucru nu înseamnă că ar trebui să eliminăm aceste alimente din dieta noastră. Depinde de tipul acestor alimente și de cantitatea pe care o consumăm, mâncând mai multe grăsimi „sănătoase” și mai puțin zahăr fiind cheia pentru o dietă echilibrată și sănătoasă.

Ce sunt grăsimile și zahărul?

Grăsimile și zahărul sunt macronutrienți esențiali și pot fi găsite în majoritatea alimentelor și băuturilor. Grăsimile sunt clasificate ca saturate, trans și nesaturate și sunt esențiale pentru sanatate - asigurând energie, protejând organele, oferind grăsimi esențiale și ajutând la absorbția vitaminelor.

Zahărul, de asemenea, oferă energie, deși poate fi obținut rapid și în mod direct din alimentele pe care le mâncăm în special fructele și soda. Acești carbohidrați sunt digerați și transformați rapid în glucoză pentru a crește nivelul de zahăr din sânge. În mod ideal, ar trebui să limităm zahărul la maxim 10% din intregul aport de calorii.



De ce e important să mâncăm mai multe grăsimi și mai puțin zahăr?

Mâncând mai multe grăsimi și mai puțin zahăr, veți profita de mai multe beneficii, inclusiv:

Controlează poftele: Consumul excesiv de zahăr de regula creaza pofte rapide pentru produse alimentare cu conținut scăzut de nutrienți. Aducând grăsimile sănătoase înapoi în dietă, poftele tale se îmbunătățesc.

Menține controlul asupra greutății: Limitarea consumului de zahăr și adăugarea grăsimilor poate avea în mod direct un impact asupra greutății. Consumând produse și alimente bogate în grasimi sănătoase în locul zaharului va ajuta la menținerea controlului asupra greutății corporale, dar și va crește senzația de satietate și va preveni absorbția excesivă a carbohidraților.

Cele mai bune uleiuri esențiale pentru ameliorarea senzatiei de greata Te-ar putea interesa si: Cele mai bune uleiuri esențiale pentru ameliorarea senzatiei de greata

Îmbunătățește starea de spirit și somnul: Consumul excesiv de zahăr poate preveni starea de bine și buna dispoziție deoarece schimbă nivelurile de energie și poate provoca anxietate și depresie. Consumul de grăsimi sănătoase va susține nivelurile de energie constant pe parcursul zilei și va îmbunătăți somnul.

Scade riscul de boli cronice: O alimentație bogată în grăsimi sănătoase, dar săracă în zahăr, poate reduce riscul de boli cronice cum ar fi diabetul, boli cardiovasculare, cancer și altele.

Ținând seama de aceste beneficii, s-ar putea întreba cum să aduci grăsimile înapoi în dietă și să reduci consumul de zahăr.

Cum putem mânca mai multe grăsimi și mai puțin zahăr

Adăugarea grăsimilor sănătoase și limitarea zahărului poate fi realizată prin următorii pași simpli:

  1. Alege alimentele sănătoase cu grăsimi: Dieta ta ar trebui să includă alimente bogate în grăsimi sănătoase precum avocado, nuci, semințe, ulei de cocos, ulei de măsline, pește, ouă și produse lactate.

  2. Evită zahărul inutil: Precum menționat mai sus, consumul de zahăr poate fi o problemă în multe feluri. Un mod bun de a reduce consumul de zahăr este de a evita produsele procesate. Spre deosebire de zahărul din fructe, dulciurile, deserturile și băuturile pe bază de zahăr sunt zahăruri inutile, care nu oferă nutrienți pentru corp.

  3. Adaugă condimente in locul zaharului: Adăugarea ierburilor și condimentelor în loc de zahăr este un mod minunat de a citi sau îmbunătăți gustul alimentelor, dar și de a reduce consumul de zahăr. 10 De exemplu, adăugarea câtorva picături de suc de lămâie sau o linguriță de rozmarin uscat la o salată poate îmbunătăți gustul fără a adăuga zahăr sau orice altceva artificial.


Ce nota merita acest Articol:

Nu sunt Comentarii la De ce ar trebui să mănânci mai multe grăsimi și mai puțin zahăr

Raspunde corect la intrebarea:
In ce an a fost revolutia din Romania?
Iti place Articolul? Distribuie si prietenilor tai:

×