Pudrele de proteine ​​sunt dăunătoare pentru tine?

Pudrele de proteine ​​sunt dăunătoare pentru tine?

Pudrele de proteine ​​sunt una din cele mai populare suplimente nutritive din prezent. Sunt disponibile intr-o varietate de gusturi si se pot amesteca usor in orice bautura. In mod frecvent, sunt folosite de catre cei cu un nivel ridicat de activitate sportiva pentru a servi ca o sursa de adaos nutritiv zilnic. Cu toate acestea, exista controverse in jurul faptului daca consumul de pudre de proteine ​​este, de fapt, daunator sanatatii. Acest articol exploreaza totul despre acest subiect, iar in final, va lasa la latitudinea dumneavoastra daca puteti sa folositi acest supliment nutritiv sau nu.

Ce sunt Pudrele de Proteine?

Pudrele de proteine sunt suplimentele nutritive ce sunt formate din forme concentrate, izolate sau fractionate de proteina. Proteina izolata este mai concentrata si nu prezinta grasimi, zahar. Pe de alta parte, proteinele concentrate contin o proportie mai mare de macronutrienti din care se prezinta si odorizante, grasimi si zaharuri. Unele pudre contine si alte vitamine si minerale, creand un produs mixt apt pentru consumarea obisnuita. Pudrele de proteine sunt potrivite pentru aportul zilnic de proteina si, astfel, sunt folosite in mod regulat de catre persoanele care fac antrenamente usoare/intense sau participa la diferite activitati sportive pe termen scurt/lung.

Care sunt beneficiile suplimentelor proteice?

Suplimentele proteice sunt folosite de catre oameni pentru a-si suplimenta dieta si a-si asigura un aport nutritiv zilnic. Beneficiile cuprind unele dintre urmatoarele:



• Dezvoltare musculara: In special pentru persoanele care se antreneaza, dar si pentru oamenii obisnuiti, consumul zilnic de proteine contribuie la cresterea masei musculare si fortifierea tendoanelor si a ligamentelor.

• Mentinerea structurii si functionarii muschilor: Datorita aportului de aminoacizi esentiali, acest supliment nutritiv ajuta la mentinerea structurii muschilor, precum si la mentinerea apei si fluidelor din organism.

• Cresterea metabolismului: Proteinele sunt cele mai rapide digestii care dureaza mai mult decat oricare alte macronutriente si, astfel, reduc pofta asupra mancarurilor grele si faciliteaza digestia.

• Pierderea in greutate: Consumul de proteine sporeste anumite hormoni care ajuta la arderea mai eficienta a grasimilor. Acest lucru poate ajuta oamenii sa piarda in greutate si sa isi mentina masa musculara.

• Refacerea dupa antrenamente: Consumul pasiv de proteine dupa antrenamente se dovedeste a fi extrem de benefic si ajuta la refacerea tonusului muscular si, astfel, la performantele sportive in general.

• Aport nutritiv zilnic: Aceste suplimente nutritive ajuta la un aport adequat de energie si electroliti necesari pentru un nivel ridicat al performantei sportive. Este, de asemenea, un mod convenabil si obisnuit pentru imbunatatirea aportului zilnic de proteina.

Sfaturi pentru a avea cea mai bună sesiune de fotografie Te-ar putea interesa si: Sfaturi pentru a avea cea mai bună sesiune de fotografie

Care sunt potentialele efecte adverse ale consumului de pudre proteice?

In ciuda beneficiilor sale, consumul resonabil de pudre proteice poate prezenta, de asemenea, anumite efecte nedorite pentru sanatate. Unele dintre acestea sunt:

• Acide urica: Excesul de proteine poate determina cresteri ale nivelului de acizi urici din sange. Acesti acizi pot se pot acumula in oase, articulatii si rinichi si, astfel, pot duce la probleme de sanatate grave.

• Povara rinichilor: Excesul de proteine poate cauza daune renale si, astfel, poate produce tulburari la nivelul rinichilor.

• Dificultati digestive: Pudrele proteice sunt de obicei consumate fara orice alte alimente si, de asemenea, necesita o presola la nivelul digestiv. Acest lucru poate duce la dezechilibre digestive si la alterarea starii generale a sanatatii la nivel digestiv.

• Cresterea colesterolului: Proteina poate contribui la depunerea colesterolului si, astfel, la disfunctii cardiovasculare.

• Dissipare electroliti: Excesul de proteine poate duce le tipului deshidratarii si, astfel, la acumularea toxinelor.

• Cresteri ale greutatii corporale: Proteina poate fi inclinata sa creasca nivelul greutatii corporale si, astfel, poate creste nivelul de grasimi daunatoare.

• efecte negative psihologice: Unele studii sugereaza ca suplimentele proteice pot influenta comportamentul si actiunile umane, creand depresii si anxietati.

Pudrele de proteine ​​sunt dăunătoare pentru tine?

Exista controverse despre daca pudrele de proteine ​​sunt, de fapt, daunatoare pentru tine sau nu. In esenta, ambele parti ale argumentului sunt corecte; depinde in mare parte de modul de dotare al fiecaruia si de obiceiurile alimentare tinand cont de discutiile de mai sus despre potentialele efecte ale consumului excesiv.

Cu toate acestea, suplimentul proteic poate fi folosit in mod regulat si in siguranta, cum ar fi:

• Consumul de pulberi proteice in mod moderat poate oferi organismului tau surplusul necesar de proteine ​​pentru a te ajuta sa creasca forta, sa te mentina sau sa slabesti.

• Este important sa aveti in vedere ca pur si simplu adaugarea unei pudre proteice nu este cea mai eficienta abordare daca doriti sa obtineti mase musculara sau putere in cazul in care nu sunteti antrenati. Atat antrenamentele fizice, cat si alimentatia adecvata joaca un rol important in acest sens.

• Este necesar sa urmariti etichetele produselor si sa nu va consumati mai mult decat doza recomandata deoarece puteti face mai mult rau decat bine.

• Asigurati-va ca determinati aportul dvs. de proteine ​​de la alte alimente bogate, cum sunt carnea slaba, oua, leguminoase si produse lactate.


Ce nota merita acest Articol:

Nu sunt Comentarii la Pudrele de proteine ​​sunt dăunătoare pentru tine?

Raspunde corect la intrebarea:
In ce an a fost revolutia din Romania?
Iti place Articolul? Distribuie si prietenilor tai:

×