Top alimente care provoacă constipație

Top alimente care provoacă constipație

Constipația este una dintre cele mai comune probleme cu care se confruntă lumea, iar cauza poate fi o varietate de lucruri, de la un stil de viață sedentar la un dezechilibru în dieta alimentară. Consumul excesiv de anumite alimente poate cauza indigestie, indispoziție, dureri de stomac și, desigur, constipație. Aflați mai jos care sunt alimentele pe care trebuie să le reduceți din consumul dvs. și cum le puteți înlocui cu alimente sănătoase care ajută la prevenirea constipației.

1: Făină albă și produse de făină rafinate

Produsele de făină albă și rafinată sunt cele mai practice produse pe care le puteți obține din magazine, însă conțin un nivel scăzut de fibre ce le face să fie printre alimentele principale care provoacă constipație. Făina albă se regăsește în produsele precum pastele, produsele de patiserie sau painea albă. În aceste produse, fibra a fost eliminată din făină, iar acesta poate avea un efect negativ asupra tranzitului, crescând astfel riscul de constipație.

2: Chipsuri și alte produse de prăjit

Pentru că acestea conțin ingrediente extrem de rafinate, chipsurile, aripioarele, cartofii prăjiți sau alte produse similar sunt pline de zahăr, grăsimi și sare și conțin numai puține fibre. Aceste substanțe pot agrava senzația de disconfort provocată de constipație și influențează negativ tranzitul intestinal.



3: Mere deshidratate

Deși sunt recunoscute pentru faptul că sunt sursă de fibre și vitamine, merele deshidratate conțin, de asemenea, un procent mic de fibra, benefice pentru tranzitul intestinal. Cu toate acestea, compoziția lor poate contribui la senzația de balonare și la inconfortul provocat de constipație.

4: Conservele de legume și sucuri de fructe

Conservele de legume și sucul de fructe sunt adesea compuse din produse rafinate, bogate în sare și zahăr și conțin puține fibre și nutrienți. Aceasta este cauza pentru care produsele de acest gen sunt considerate printre principalele produse care provoacă constipație.

5: Carnea

Carnea grasă și prăjită este, de asemenea, unul dintre alimentele care pot determina constipația. Asemenea produselor de mai sus, carnea conține puține fibre și este plină de grăsimi saturate și trans care pot contribui la problemele digestive și constipație.

Cele mai bune alimente pentru sănătatea pielii Te-ar putea interesa si: Cele mai bune alimente pentru sănătatea pielii

6: Laptele și produsele lactate

Laptele și produsele lactate sunt surse importante de calciu și vitamina D, însă conțin, de asemenea, puține fibre și pot contribui, uneori, la balonare, crampelor stomacale sau constipație.

7: Fructe

Fructele sunt, în mod normal, foarte recomandate prin numeroșii lor nutrienți prezenți în compoziția lor. Cu toate acestea, anumite fructe, cum ar fi bananele, perele sau strugurii au o compoziție chimică mai densă și conțin foarte puține fibre, motiv pentru care acestea pot contribui la constipație.

Cum poate fi tratată constipația?

Există o serie de metode prin care puteți preveni și trata constipația prin alimentație. Planul nutrițional ideal pentru tratarea constipației include mai multe alimente bogate în fibre, cum ar fi:

  • Legume: ardei gras, broccoli, spanac, salată, fasole verde;

  • Fructe: portocale, struguri, caise, kiwi, ananas, mere verzi;

  • Semințe și nuci: semințe de chia, nuci, alune, migdale;

  • Mâncăruri cu înalt conținut de fibre, cum ar fi fulgi de ovăz;

  • Produse din cereale integrale și făină;

  • Liquide: apă, lapte de migdale și sucuri de fructe.

De asemenea, dacă aveți constipație cronică, medicul poate recomanda medicamente care să vă ajute să vă ameliorați simptomele. Cu toate acestea, înainte de a lua medicamente trebuie să consultați medicul dumneavoastră pentru a vedea ce soluție este cea mai potrivită pentru tratarea simptomelor dumneavoastră.

Prevenirea constipației

În plus față de schimbarea dietei, săracă în alimentele care provoacă constipație, există și alte sfaturi practice și trucuri prin care puteți preveni constipația:

  • Bea cel puțin 2 litri de apă sau alte băuturi sănătoase pe zi;

  • Mușcați cu prietenii la fiecare două ore și împrospătați-vă stilul alimentar prin consumul de fructe sau alte produse raw;

  • Persoanele cu constipație cronică pot folosi fibre solubile pentru a îmbunătăți digestia;

  • Faceți exerciții fizice în mod regulat. Exercițiile fizice pot ajuta la stimularea digestiei și îmbunătățirea tranzitului intestinal.


Ce nota merita acest Articol:

Nu sunt Comentarii la Top alimente care provoacă constipație

Raspunde corect la intrebarea:
Ce culoare are cerul?
Iti place Articolul? Distribuie si prietenilor tai:

×